ponedeljek, 14. 5. 2012

BicikeLJ - po enem letu več izposoj kot na Dunaju

V soboto, 12. maja 2012, je minilo natanko leto dni, odkar je v Ljubljani začel delovati samopostrežni sistem izposoje koles BicikeLJ. V letu dni je bilo 611.218 izposoj koles, kar je več kot na Dunaju.

V samopostrežnem sistemu izposoje koles Bicikelj smo po prvem letu delovanja zabeležili 32.023 uporabnikov in 611.218 izposoj koles, kar je celo več izposoj, kot so jih lani opravili uporabniki sistema Citybike na Dunaju, ki je Mestni občini Ljubljana na tem področju zgled. Na Dunaju so namreč od začetka lanskega maja do konca letošnjega aprila zabeležili 603.256 izposoj, uporabnikom pa je bilo na voljo več kot trikrat toliko koles in postaj kot v Ljubljani.

Pri Mestni občini Ljubljana in Europlakatu, ki sta sistem Bicikelj vzpostavila v okviru javno-zasebnega partnerstva, smo z rezultati po prvem letu delovanja zelo zadovoljni, saj je število uporabnikov sistema preseglo 10 % ljubljanske populacije. Da sistem uporabljajo predvsem prebivalci in redni obiskovalci Ljubljane, potrjuje veliko število letnih članarin, saj je teh kar 29.410.

Kar 98 % vseh izposoj je bilo krajših od ene ure, torej brezplačnih, v povprečju pa vsaka vožnja trajala 22 minut. Med najbolj obiskanimi postajami v sistemu Bicikelj sta postaji pred Namo in na Prešernovem trgu. Največ izposoj je bilo marca (69.469) in septembra (68.184), najmanj pa februarja (23.844) ter decembra (29.325). Največ izposoj v enem dnevu so zabeležili 9. maja, ko so uporabniki opravili 3.966 voženj. Ob tem so Europlakatovi vzdrževalci opravili še 365 premikov koles iz polnih postaj na prazne. Za vzdrževanje in premike koles med postajami skrbijo po tri ekipe od 6. ure zjutraj do 21. ure zvečer. Sicer pa lahko uporabniki razpoložljivost koles oziroma parkirnih mest na posameznih postajah preverjajo sproti na terminalih na postajah ali pa s pomočjo mobilnih aplikacij na svojih mobilnih napravah.

V zimskih mesecih so bila kolesa iz sistema Bicikelj na rednem letnem servisu. Doslej še nobeno kolo ni bilo toliko poškodovano, da bi ga morali izločiti iz sistema. Večinoma gre za pričakovane manjše poškodbe, ki so povezane s pogosto rabo koles, na primer deli kolesa se razrahljajo in jih je treba ponovno priviti. Razen dveh primerov namernih poškodb koles ob začetku delovanja Biciklja težav z vandalizmom nismo beležili. Uporabniki s kolesi ravnajo skrbno.

Letna naročnina na sistem Bicikelj ostaja tri evre, ki se uporabniku zapiše kot dobropis. Letni naročniki bodo 30 dni pred iztekom naročnine po elektronski pošti prejeli obvestilo o poteku. Naročnina bo avtomatsko obnovljena, kar pomeni tudi bremenitev njihovega računa v znesku treh evrov. Če uporabnik ne želi podaljšati naročnine, mora to sporočiti na naslov info@bicikelj.si ali po običajni pošti, ki jo naslovi na sedež družbe Europlakat (Koprska ulica 98, Ljubljana). Uporabniki, ki so naročnino sklenili preko tiskanega obrazca, bodo obvestilo o poteku naročnine prejeli po običajni pošti.

Uporabnikom sistema Bicikelj je na voljo podpora na brezplačni telefonski številki 080 23 34, vprašanja, pripombe in pohvale pa lahko posredujejo tudi po elektronski pošti na naslov info@bicikelj.si