torek, 13. 10. 2020

Gremo na Grad

Sredi mesta se vzpenja grajski hrib, na katerem kraljuje Ljubljanski grad. In kako priti do njega? Preprosto: peš po kateri izmed urejenih pešpoti ali pa s tirno vzpenjačo oziroma vlakcem Urban.

Izberite pešpot po vaši izbiri

Po Rebri

Od avtobusnega postajališča na Gornjem trgu krenite v smeri Starega trga in prečkajte Levstikov trg. Po 150 metrih zavijte v ozko ulico, imenovano Reber, ki se med hišami stopničasto vzpenja proti gradu. Po naslednjih 150 metrih zavijte levo na Mačjo stezo, po kateri boste v nekaj minutah dosegli obzidje Ljubljanskega gradu.

Po Ulici na Grad

Od avtobusnega postajališča na Gornjem trgu prek Levstikovega trga do Rožne ulice, od tod pa mimo cerkve sv. Florijana naravnost proti Ulici na grad. Po 100 metrih zavijte desno na Osojno pot ali Osojno stezo, potem pa vas čaka le še 10 minut zmerne hoje v senci dreves do grajskega vhoda.

Mimo Stolbe

Od avtobusnega postajališča na Krekovem trgu se odpravite proti Streliški ulici. Tam po 100 metrih hoje zavijte desno na Lončarsko stezo in že čez nekaj metrov spet ostro desno na ulico Na stolbi. Od tod do grajskega dvorišča vas loči 10 minut hoje po gozdni poti.

Študentska pot

Sprehod začnite na osrednji ljubljanski tržnici na Vodnikovem trgu, tam zavijte v Študentovsko ulico, ki se vzpenja proti grajskemu griču. Od tod do gradu imate približno 10 minut hoje, med potjo pa lahko s ptičje perspektive občudujete ulice, hiše in trge Stare Ljubljane. Pot je kratka, a nekoliko bolj strma.

S tirno vzpenjačo na Grad

Foto. Miha Mally

Udobna in slikovita pot na Ljubljanski grad je vožnja s tirno vzpenjačo. Ideja, želja in potreba po izgradnji tirne vzpenjače, ki bi povezovala staro mestno jedro in Ljubljanski grad, je stara že več kot stoletje. Konec leta 2006 je ideja postala resničnost in vzpenjača je na vrh Grajskega griča popeljala prve potnike, od tedaj naprej pa že več kot 4,6 milijonov in s tem Grajski grič močno razbremenila avtomobilskega prometa. Sodobno krmiljenje naprave s frekvenčnim pretvornikom omogoča varčno porabo električne energije. Izračunali smo, da je bilo v dosedanjih 13 letih z delovanjem vzpenjače ozračju »prihranjenih« okoli 460 ton izpusta ogljikovega dioksida.

Na vrh tudi z vlakcem Urban

Foto: Doris Kordić

Na Ljubljanski grad se lahko zapeljete tudi s turističnim vlakcem Urban, ki na svoji krožni poti obišče največje znamenitosti mesta.
Urban svojo krožno pot začenja v bližini Mestne hiše, se povzpne na Ljubljanski grad, vas popelje ob nabrežjih Ljubljanice in se preko Trnovskega pristana skozi središče Ljubljane, mimo Opere, Moderne galerije in Prešernovega trga in Tromostovja vrne na izhodiščno točko.