Inovativno virtualno doživetje Ljubljane v času karantene
V Ljubljani bomo v sredo, 8. julija 2020, predstavili inovativno virtualno razstavo, kot je še ni bilo. Na pobudo Turizma Ljubljana se je povezalo pet kulturnih institucij in prispevalo več sto umetniških in dokumentarnih del, ki odsevajo čas mesta, ko je bilo v karanteni.
Za ogled zbranih vtisov, fotografij, predmetov našega novega vsakdanjika, šal, umetniških del in drugih likovnih prispevkov na temo koronavirusa maska in fizična razdalja ne bosta potrebni. In kot je posebna razstava, bo prav posebna tudi otvoritev, ki jo boste lahko v sredo, 8. julija, ob 12. uri spremljali na družbenih omrežjih Instagram, Twitter in Facebook Turizma Ljubljana in sodelujočih institucij.
Ljubljana je kljub temu, da so bile ulice prazne, živela – le malo drugače
V Mednarodnem grafičnem likovnem centru so ustvarili Megazin – kolektivni zin s prispevki, ki so odsev teh izrednih razmer. Priljubljeni ustvarjalni koncept do it yourself (naredi sam) so nadgradili v do it together (naredimo skupaj). Za razstavo so posredovali hudomušne prispevke na temo virusa in preganjanja dolgčasa v karanteni.
V Mestnem muzeju Ljubljana in Muzeju novejše zgodovine so z akcijo dokumentiranja življenja v času izolacije obiskovalce in meščane pozvali, da postanejo pričevalci in pripovedovalci časa, ki ga ne pomni nihče od nas. Na razstavi predstavljajo fotografije prazne Ljubljane, zaprtih otroških igrišč, svežega doma pečenega kruha in procesa izdelave mask doma.
V Mestni galeriji Ljubljana so tudi v času, ko je bil strah večji kot ustvarjalnost, panika večja od navdiha in slabih novic več kot dobrih, širili umetnost, zato so na Facebooku odprli prostor umetniškim delom, povezanih s koronavirusom. Za razstavo so prispevali zanimiva umetniška dela, ki so kljubovala zaskrbljenosti, ki nas je v tistem trenutku obdajala.
V Slovenskem etnografskem muzeju so zbirali t.i. »koronski humor« - smešnice in vice na temo virusa, pandemije, izolacije in drugih nadležnosti, ki so krojili naš vsakdan. Med njimi ne manjka šal na temo kvasa, mask, s situacijo pa se je spopadal celo sloviti Chuck Norris.
Odziv mesta na karanteno
Namen virtualne razstave je na interaktiven način prikazati odziv meščanov na situacijo v času karantene in s tem dvigniti prepoznavnost mesta. Pri Turizmu Ljubljana so razstavo pripravili v slovenskem in angleškem jeziku, s čimer želijo prakso razširiti tudi preko državnih meja, tujim obiskovalcem, ki jim je virus preprečil prihod v Ljubljano, pa na tak način približati mesto in ga ohraniti na njihovem seznamu prihodnjih počitniških destinacij.
Turizem Ljubljana načrtuje še virtualno razstavo tradicionalnih ljubljanskih jedi, zbranih pod blagovno znamko Okusi Ljubljane, in predstaviti tri velikane slovenske kulture – Ivana Cankarja, Jožeta Plečnika in Riharda Jakopiča, ki jih sicer na interaktiven način javnosti predstavljajo na večkrat nagrajeni Brko turi.