Nov kolesarski letopis kaže naraščajoč trend kolesarskega prometa
V Ljubljani smo poleg številnih infrastrukturnih novosti in izboljšav za kolesarje v letošnjem letu, ko smo gostili največji mednarodni kolesarski kongres Velo-city 2022, izdali tudi nov, že peti kolesarski letopis.
Letopis za leti 2020 in 2021 povzema najpomembnejše dosežke, projekte, ukrepe, statistične podatke, dejavnosti in ugotovitve o kolesarjenju v Mestni občini Ljubljana v tem obdobju.
To je pomemba publikacija, ki jo v MOL na vsaki dve leti izdajamo že od leta 2012, saj v njej predstavljamo in posnemamo stanje ter napredek na področju kolesarjenja. Zbrani podatki transparentno prikazujejo, da je naraščajoč trend kolesarskega prometa stabilen.
Vse doslej izdane letopise si lahko ogledate tukaj.
Prednosti kolesarjenja
Uvod je tudi v Kolesarskem letopisu 2020–2021 napisal podžupan prof. Janez Koželj, ki se praktično vsak dan vozi s kolesom in področje dobro pozna tako z vidika urejevalca mesta kot z vidika uporabnika – kolesarja.
Osvetlil je nekaj prednosti kolesarjenja: »Pri tem se kolesarji ves čas sprašujemo, kako to , da se še vedno toliko ljudi trudi na kratke razdalje vozi s svojimi avti, saj je kolo po vseh merilih dostopnosti dokazljivo najbolj učinkovito sredstvo za sproščeno prevažanje po mestu in to po najkrajših smereh in na različnih razdaljah od vrat do vrat. Za razliko od avtov smo na kolesu ves čas v neposrednem stiku z mestom, njegovo arhitekturo, naravo, dogajanji in ljudmi. Poleg tega prinaša mestno kolesarjenje tudi največ koristi skupnosti, okolju in gospodarstvu.«
Vpliv epidemije na kolesarjenje
Pomemben vpliv na prometne navade je imela epidemija Covid-19 oz. z njo povezani ukrepi. To je vidno predvsem pri številu opravljenih kolesarskih poti marca in aprila 2020, medtem ko je imelo leto 2021 kljub še vedno razglašeni epidemiji od 50 do 70 odstotkov kolesarjev več kot ista meseca leta 2020.
V letopisu predstavljamo še vidnejše izboljšave za kolesarje, statistične podatke o kolesarski infrastrukturi, podatke števcev kolesarskega prometa in o širjenju sistema Bicikelj ter izposojah teh priljubljenih koles.
Številne zanimive »kolesarske« teme
Kolesarjenje vpliva tudi na kakovost zraka in iz grafov v letopisu je razviden očiten trend izboljšanja kakovosti zraka tako v daljšem časovnem obdobju, ko je bil žveplov dioksid merilo onesnaženosti zraka, kakor tudi v zadnjih dveh desetletjih, ko je večja pozornost usmerjena v obremenjenosti zraka z delci PM10.
Obenem obravnavamo teme, kot so nove ureditve v gozdovih za kolesarje, dostavo s kolesi ter varnost in vzgojo kolesarjev v prometu. Opisujemo, kako v mestni upravi spodbujamo kolesarjenje na delovno mestu in kako spodbujamo kolesarjenje v Ljubljani, tako s promocijsko-ozaveščevalnimi kampanjami in dogodki kot s sofinanciranjem raznih organizacij. Izpostavljamo še športnorekreativno kolesarjenje in urejene kolesarske poti ter parke, kjer se lahko sprostite.
Kolesarski letopis 2020–2021 smo tokrat izdali tudi v angleščini, saj smo ga razdelili več kot 1.200 udeležencem kongresa Velo-city 2022 Ljubljana.
-
Kolesarski letopis 2020,2021.pdf (pdf, 22 MB)