Ljubljanski turizem v letu 2021
Javni zavod Turizem Ljubljana se je v letu 2021, ko je obeležil dvajsetletnico delovanja, uvrstil med 75 najinovativnejših organizacij na svetu. Nagrajeni so bili tudi njihovi projekti.
Močan vpliv zdravstvenih razmer
Tudi letos je epidemija Covid-19 močno vplivala na prihode obiskovalcev, organizacijo prireditev in poslovnih dogodkov, hotelirski in gostinski sektor. Po podatkih SURS so gostje v Ljubljani od januarja do novembra 2021 opravili 788.093 prenočitev, od tega domači gostje 98.370. Največ tujih obiskovalcev, ki je v prvih 11 mesecih letos prenočilo v slovenski prestolnici, je prišlo iz Srbije, Nemčije, BIH, Italije, Hrvaške, ZDA in Francije. Tudi december, ki je sprva obetal več, se zaradi naglo spreminjajočih se razmer in omejitev zaključuje s precej nizkimi številkami. Povprečna zasedenost sob v 26 ljubljanskih hotelih in hostlih od 1. do 28. decembra 2021 je 31 % (vir: TIC statistika), pred epidemijo, decembra 2019, pa je bila 61 %.
Pestro dogajanje v mestu
Novim razmeram in ukrepom so se pri Turizmu Ljubljana sproti prilagajali in iskali možnosti, da izpeljejo čim več programa na varen način. Tako so namesto javnega razpisa objavili javno povabilo k oddaji predlogov za sofinanciranje turističnih prireditev na javnih površinah v Mestni občini Ljubljana, preko katerega so podprli 32 projektov. Meščanke in meščane ter obiskovalce so v tem letu razveseljevale svetlobne instalacije v okviru festivala Svetlobna gverila, pa tudi tradicionalne prireditve, kot so Ana Desetnica, Koncerti na Ljubljanici, Znanstival dogodivščin, Dan križevniškega soseda, Knjižnica pod krošnjami, Noči v Stari Ljubljani, umetniški sejem in sejem starin, Slovenski plesi ob Ljubljanici, Promenadni koncerti ljubljanskih godb, Festival Spider, Jazz oder, Dobimo se pred Škucem, Ljubljanske zgodbe, Festival Živa književnost in Pravljice pri vodnjaku.
Tudi v letu 2021 so podprli športne prireditve, kot so Triglav The Rock Ljubljana, Ljubljana 3x3 Challenger, kolesarsko dirko Barjanka v okviru Maratona Franja, sodelovali so pri Enduro 4fun Golovec trails in EuroVolley 2021. Prvič se je odvila inovativna športno-zabavna prireditev WOOP! Odbito na Ljubljanici, ko je nad Ljubljanico zrasel največji trampolin na svetu. V prvi polovici leta je Ljubljana gostila Evropsko prvenstvo v nogometu do 21 let.
V letošnjem letu je Turizem Ljubljana postavil kar 21 razstav. Dvema galerijama na prostem na Jakopičevem sprehajališču in Krakovskem nasipu so se pridružile še občasne razstave na Gallusovem nabrežju, Kongresnem trgu in ploščadi pred Moderno galerijo.
Novembra je že tradicionalno potekal kulinarični festival November Gourmet Ljubljana.
Svojo ponudbo so nadgradili s projektom Kul Kul trenutek, ki je z mesečnimi zgodbami povezal kulinariko in kulturo, kulinarično doživetje Dobimo se na plac' je Slovenska turistična organizacija uvrstila med Edinstvena doživetja Slovenije, sodelovali pa so tudi pri zasnovi »Slovenia Green Gourmet Route« in iniciativi zelenega tedna EU 2021. Na Plečnikovo dediščino, letos uvrčeno na prestižni seznam Unesca, so navezali več projektov: Igrificirano vodenje po Plečnikovih neuresničenih vizijah in pa Mojster Plečnik, novo butično doživetje Plečnikove Ljubljane, ki manjšo skupino udeležencev seznani z veliko zapuščino, pa tudi manj poznanimi podrobnostmi življenja in del velikega arhitekta. Obe doživetji sta nadgrajeni z izkušnjo virtualne in obogatene resničnosti, ki uporabniku omogočata ogled težje dostopnih ali celo nedostopnih petih spomenikov Plečnikove nepremične kulturne dediščine, ki so nastali v okviru projekta »Digitalnega inoviranja Plečnikove dediščine v Ljubljani in regiji Osrednja Slovenija«. Družine in otroci se od letos lahko čez zgodovino Ljubljane sprehodijo na zabavnem Zmajčkovem nenavadnem popotovanju.
Ljubljana v tujini
Ponudbo Ljubljane in regije Osrednja Slovenija so intenzivno promovirali tudi v tujini. V prvi polovici leta 2021 so izvedli 18 virtualnih dogodkov, delavnic in webinarjev na različnih trgih, v drugi polovici leta pa so v živo izvedli sedem nastopov na sejmih, poslovnih borzah in delavnicah v Španiji, Srbiji, Italiji, Veliki Britaniji, Nemčiji in Belgiji. Prav tako so nadaljevali z delovanjem na področju luksuznega turizma in kot pridruženi partner Slovenske turistične organizacije sodelovali z mrežo luksuznih organizatorjev potovanj Virtuoso.
Ljubljana se je s trajnostno mobilnostjo, vodo in Plečnikovo dediščino predstavljala tudi na največji svetovni razstavi EXPO 2020 v Dubaju.
Intenzivno promocijo na spletnih dogodkih, pa tudi v živo, je izvajal tudi Kongresni urad Ljubljane, ki je sodeloval v skupini sedmih evropskih kongresnih uradov EU CVB Network. Med drugim so bili partnerji pri izvedbi poslovne borze Conventa 2021 v živo, enega prvih B2B dogodkov evropske industrije srečanj v obdobju po zaprtju.
Junija so s kampanjo Tujina ali Ljubljana? domače obiskovalce vabili v Ljubljano na večdnevni oddih.
Z ljubljanskimi osnovnošolci so ob svetovnem dnevu turizma ustvarili skoraj 150 prisrčnih razglednic v številnih svetovnih jezikih in z njimi nagovorili vrstnike širom po svetu ter jih povabili v Ljubljano.
Številna priznanja za dobro delo
Kljub že drugem letu, ki je drastično zaznamovalo industrijo potovanj, je bila Ljubljana deležna več prestižnih nagrad, med njimi so tudi projekti Turizma Ljubljana: Zelene nabavne verige so prejele Energy Globe Award 2021, projekt Kultura prek spleta pa je zasedel drugo mesto v izboru Green Destinations Story Awards; Ljubljana je bila razglašena za najboljšo zeleno prestolnico v Evropi in že sedmo leto zapored za eno od sto najbolj trajnostnih destinacij na svetu; nominirana je za naziv European Best Destination in bila finalistka natečaja Evropska prestolnica pametnega turizma; svetovno priznani Time jo je uvrstil med 100 izrednih destinacij, Lonely Planet pa med osem najbolj trajnostnih mest na svetu.
Projekt ustvarjanja spletnih klepetov Ljubljana Talks na platformi Clubhouse v sodelovanju s Toleranco Marketing je prejel posebno priznanje za ustvarjalnost in inovativnost v sklopu marketinško najpomembnejše panožne nagrade ICCA Best Marketing Award.
Kampanja Turizem dela Ljubljano se je uvrstila v končni izbor za nagrade organizatorja City Nation Place in ugledne ameriške medijske družbe SKIFT.