sreda, 21. 9. 2011

Mrtvaški most

Slovensko glavno mesto je bogatejše za nov most.

Znani ljubljanski most Hradeckega most je najprej stal na mestu sedanjega Čevljarskega mostu, vendar je litoželezno konstrukcijo arhitekt Jože Plečnik leta 1931 prestavil na lokacijo ob bivši ljubljanski mrtvašnici in tako se je mostu hitro prijelo ime Mrtvaški most, saj so iz Ljubljanske bolnišnice ponoči čez most v mrtvašnico vozili pokojnike. Litoželezni most je bil februarja 2010 odstranjen iz prejšnje lokacije in prenesen v restavriranje ter marca letos postavljen na novo lokacijo med Krakovskim nasipom in Grudnovim nabrežjem, s prvotnim starim imenom Hradeckega most. Na lokaciji Mrtvaškega mostu pa je nastal nov most, ki sta ga v torek, 20. septembra 2011, odprla ljubljanski župan Zoran Janković in podžupan arhitekt prof. Janez Koželj.

Mestna občina Ljubljana je s projektom “Izgradnja Mrtvaškega mostu na Ljubljanici” uspešno kandidirala na Tretjem javnem razpisu Službe Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko za prednostno usmeritev “Regionalni razvojni program” v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007-2013, razvojne prioritete “Razvoj regij”. Službe Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko je odobrila sofinanciranje upravičenih stroškov iz sredstev Evropske unije, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, v višini do 950.000,00 EUR izkazanih in plačanih upravičenih stroškov. Ta sredstva je MOL dobila v celoti - 300.000,00 EUR v letu 2010 in 650.000,00 EUR v letu 2011.

Pogodbena vrednost gradnje Mrtvaškega mostu je 2.895.081,19 EUR.

Natečajni projekt za izgradnjo novega Mrtvaškega mostu so podpisali arhitekti: Jerneja Fischer Knap, u.d.i.a., Jurij Kobe, u.d.i.a., Špela Kokalj, u.d.i.a., Urša Podlipnik,u.d.i.a., Vid Razinger, u.d.i.a., Rok Žnidaršič, u.d.i.a, in Samo Mlakar, absolvent arhitekture., konstrukcijo pa Miran Vedlin, u.d.i.gr. Izvedbeni načrt je vodila projektna organizacija Arhe,d.o.o., kjer je bil izdelan tudi projekt arhitekture, projekt konstrukcije je bil izdelan v biroju Promico, d.o.o., prometno in komunalno so sodelovali še Ljubljanski urbanistični zavod, d.o.o. in Javna razsvetljava, d.o.o.. Odgovorni vodja projekta je bil Jurij Kobe, u.d.i.a. Izvajalec del pa Gradis skupina G, d.d..

»Razmeroma preprosta betonska konstrukcija povzema silhueto odnesenega Hradeckega mostu. Zgornjo ploščo, ki ostaja le v debelini potrebni za premoščanje malih razponov, podpirata dvojni nosilni lok ter para stolpov, ki nad mostno ploščo preraščata v štiri svetilke. Te – seveda v sodobni interpretaciji - predstavljajo spomin na Plečnikove svetilke, ki jih je mojster oblikoval ob umestitvi Hradeckega mostu na njegovo drugo lokacijo. Dvojni nosilni lok v svoje telo sprejema tudi razmeroma zahtevne vode komunalnih napeljav. Oblikovanje mostu oziroma brežin neposredno pod mostom pa vključuje tudi, v prihodnosti predvideno, skrbnejše oblikovanje parka s spomenikom padlim železničarjem ter prav tako predvideno obvodno pot, spuščeno v brežino Ljubljanice, ki naj bi spremljala reko vzdolž njenega celotnega toka skozi mesto.«, je o novem Mrtvaškem mostu dejal odgovorni vodja projekta arhitekt Jurij Kobe.