Nov dnevni rekord BicikLJa in novo postajališče za Bežigradom
10. oktobra smo zabeležili nov dnevni rekord izposoje koles iz samopostrežnega sistema BicikeLJ. Kolesa si je v enem dnevu izposodilo kar 6.277 kolesarjev.
V Ljubljani je vedno več kolesarjev
K rasti kolesarskega prometa smo poleg številnih infrastrukturnih novosti, ki prispevajo k varnosti kolesarjev, pomembno pripomogli tudi s sistemom samopostrežne izposoje mestnih koles BicikeLJ, ki smo ga uvedli maja 2011.
Kolesa v sistemu BicikeLJ dopolnjujejo sistem javnega prevoza v Ljubljani in so okolju prijazna oblika mobilnosti. Prva ura uporabe je brezplačna, kar je med uporabniki zelo dobro sprejeto, saj je takšnih brezplačnih potovanj kar 98 odstotkov.
Ob zagonu sistema je bilo uporabnikom na voljo 300 koles na 30 postajah. Priljubljenost sistema je presegla vsa pričakovanja, zato mrežo postajališč in koles vztrajno širimo.
Konec lanskega leta je bilo v sistem vključenih že 580 koles na 58 postajah, v začetku decembra 2018 pa smo bogatejši za še eno postajo – Lidl Bežigrad, s čimer je zdaj v Ljubljani na voljo že 590 koles na 59 postajah.
Postaje so razporejene po vsem mestu, najdete jih tudi na P+R parkiriščih
Od 12. maja 2011, ko je sistem BicikeLJ začel delovati, do vključno 30. novembra 2018 smo opravili 5.749.878 izposoj.
Ljubljana, osmo kolesarjem najbolj prijazno mesto na svetu
Potem, ko se je leta 2015 Ljubljana prvič uvrstila na lestvico 20 kolesarjem najbolj prijaznih mest na svetu in zasedla 13. mesto, je leta 2017 svoj rezultat še izboljšala. Zasedla je visoko 8. mesto lestvice »Copenhagenize Bicycle Friendly Cities Index 2017«.
Člani strokovne komisije so pri ocenjevanju našega mesta opazili, da je naslov Zelena prestolnica Evrope 2016 dodatno spodbudil kolesarjenje v mestu, delež kolesarjenja se je povečal, kolesarska infrastruktura pa sledi sodobnim smernicam in primerom dobrih praks, kar olajšuje njeno nadaljnjo širitev. Kot ključni element so izpostavili pozitivno promocijo kolesarjenja in dodali, da ne vidijo razloga, da v Ljubljani v naslednjih letih ne bi dosegli 20 ali celo 30 % deleža kolesarjev v prometu.
Pusti se zapeLJati
Osnovni namen dolgoročne komunikacijske kampanje »Pusti se zapeLJati« je spodbujanje in osveščanje o trajnostni mobilnosti v Ljubljani. Z njo bomo meščane in obiskovalce Ljubljane nagovarjali, naj za premikanje po mestu uporabljajo hojo, kolo, javni prevoz ali kateri drug okolju prijazen način mobilnosti.
Slogan kampanje se ne nanaša zgolj na promet, temveč izraža značaj Ljubljane in izpostavlja dobrobit, ki jo ima trajnostna mobilnost za meščane, hkrati pa je klic k trajnostno usmerjenem delovanju in spremembam potovalnih navad v bolj »zelene«. V kampanjo bomo odslej vključili vse aktivnosti Mestne občine Ljubljana s področja prometne politike in urbanega, trajnostnega prevoza.
Ker je naše poslanstvo ustvarjati trajnostno mobilnost za prihodnje generacije, so za vizualno podobo kampanje poskrbeli otroci iz ljubljanskih vrtcev in šol. Njihove ilustracije, s katerimi nam sporočajo, kako oni vidijo urbani mestni promet, so postale osrednji likovni element kampanje.