Nova spominska obeležja v Ljubljani
V Ljubljani smo v začetku septembra odkrili spominska obeležja kiparju Francescu Robbi, slikarju Andreasu Herrleinu, baronu Antonu Codelliju ter Carlu Friedrichu Benzu.
Postavitev obeležij je odobrila Komisija za postavitev javnih spomenikov – obeležij v Mestni občini Ljubljana, ki je sklenila, da se obeležje Francescu Robbi umesti na pročelje hiše Ulica na Grad 3, slikarju Johanu Andreasu Herrleinu na pročelje hiše na Stritarjevi ulici 3, obeležji Antonu Codelliju in Carlu Friedrichu Benzu pa v Codellijev park. Spominsko obeležje Antonu Codelliju smo postavili ob 120. obletnici prihoda barona Antona Codellija v Ljubljano z vozilom Benz Velo Comfortable. S sočasno postavitvijo kipa Carla Benza, pionirja avtomobilske industrije, pa smo simbolično povezali dva buditelja sodobnega avtomobilizma pri nas.
Francesco Robba je večji del svojega življenja preživel v Ljubljani. Postavil je osrednje mestne spomenike: Spomenik sv. Trojice, Narcisov vodnjak, kip sv. Janeza Nepomuka na fasadi cerkve sv. Florjana ter najbolj znano delo - Vodnjak treh kranjskih rek (Robbov vodnjak).
Johan Andreas Herrlein je bil priljubljen portretist srednjega sloja ljubljanskih meščanov. Mestni muzej Ljubljana hrani veliko število njegovih portretov ljubljanskih strelcev. Slikar je v izrazito nemško usmerjenem strelskem društvu zasedal tudi častna mesta, nazadnje so ga kolegi strelci izbrali za direktorja strelske družbe. Pripisan mu je tudi znan otroški portret Julije Primic in njenega bratca iz zbirke Narodne galerije.
Baron Anton Codelli (1875-1954) je bil veleposestnik, plemič, politik ter pomemben raziskovalec in izumitelj. Novembra 1898 je kot 23-letni mladenič v Ljubljano z Dunaja pripeljal prvi avtomobil Benz Velo Comfortable. Z Janezom Puhom sta s tehničnimi rešitvami, popularizacijo in aktivnim udejstvovanjem vtisnila pomemben pečat v razvoju avtomobilizma doma in po svetu.
Carl Friedrich Benz, nemški inženir in pionir avtomobilske industrije, je že zelo zgodaj kazal zanimanje za znanost in tehnologijo. Njegov Benz Patent-Motorwagen Nummer 1 iz leta 1885 velja za prvi moderni avtomobil. Po njem se imenuje najbolj razširjeno gorivo v avtomobilizmu – bencin.