ponedeljek, 31. 3. 2014

Svetovni dan zavedanja o avtizmu

Mestna občina Ljubljana bo v sredo, 2. aprila 2014, z modro osvetlitvijo Ljubljanskega gradu in Tromostovja obeležila svetovni dan zavedanja o avtizmu.

Ljubljanski grad in Tromostovje bosta modro osvetljena od polnoči do 7. ure zjutraj ter od 19. ure do polnoči.

Aktivnosti Mestne občine Ljubljana na področju avtizma

V Ljubljani že več kot dvajset let posebno skrb namenjamo otrokom s posebnimi potrebami kot eni od najbolj ranljivih skupin, predvsem z ustvarjanjem pogojev za čim boljšo integracijo v vrtce in šole ter v širšo družbo in izboljšanjem kakovosti dela v vrtcih in šolah. Prizadevamo si za večjo kakovost obravnave otrok s posebnimi potrebami ne glede na vrsto in stopnjo oviranosti ter za zagotavljanje pravic otrok in družin v procesu šolanja. Pri tem tesno sodelujemo z zavodi, ki skrbijo za otroke s posebnimi potrebami, med njimi Svetovalnim centrom za otroke in mladostnike in starše, ki podpira tako delo v šolah kot družine in s Centrom za usposabljanje Janeza Levca Ljubljana, edino šolo, ki izvaja prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom in posebni program na območju občine Ljubljana. Oba programa sta namenjena otrokom in mladostnikom z motnjo v duševnem razvoju ob pogosti sopojavnosti drugih motenj (gibalna oviranost, čustvene in vedenjske motnje, motnje v duševnem zdravju).

Mestna občina Ljubljana je skupaj s Centrom Janeza Levca in Zavodom RS že leta 1994 oblikovala svojo mobilno službo specialnih pedagogov za izvajanje dodatne strokovne pomoči zavodom s področja šole in izobraževanja, ki se pri svojem delu srečujejo z otroci s posebnimi potrebami. Nadalje s sofinanciranjem spremljevalcev za otroke s posebnimi potrebami, ki so vključeni v redne oddelke osnovnošolskega izobraževanja zagotavljamo kakovosten pouk, posebej pa se zavzemamo, da bi tudi otroci z Aspergerjevim sindromom, visokofunkcionalnim avtizmom, ki imajo težave pri socialnih veščinah, verbalni in neverbalni komunikaciji, izražanju čustev, in vrsto specifičnih potreb, dobili pravico do specifične obravnave, velikokrat pa tudi spremljevalca v šoli, ki bi ga velikokrat potrebovali, da bi lahko zaradi težav pri komuniciranju s sošolci ali odraslimi uspešno razvijali svoje velikokrat izredno visoke intelektualne potenciale.

V preteklih letih je Mestna občina Ljubljana sofinancirala tudi objavo izvirne slovenske knjige o dečku z Aspergerjevim sindromom »Kako je biti jaz«, ki so jo prejele vse ljubljanske šole, in v Slovenijo pripeljala enega od največjih svetovnih avtoritet Tonyja Attwooda, ki je delil svoje obširno teoretično in praktično znanje in izkušnje s preko 300 pedagoškimi delavci, ki izvajajo strokovno pomoč ali pa učijo otroke z avtizmom.

Na Mestni občini Ljubljana smo podprli tudi kakovosten program dodatnega izobraževanja strokovnih delavcev iz vrtcev in šol ter skupaj s Centrom Janeza Levca ustanovili Izobraževalni center za strokovne delavce. Dodatno usposabljanje je namenjeno poglabljanju praktičnega znanja in veščin za vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami, kar je zaradi spremenjenih okoliščin vzgoje in izobraževanja OPP, zlasti z integracijo in inkluzivnimi oblikami šolanja in večjim vključevanjem staršev tudi ena najpogosteje izraženih potreb strokovnjakov. V okviru Izobraževanega centra bo delovala tudi posvetovalnica za starše in učitelje, predvsem posvetovalnica za zgodnjo obravnavo. Na ta način oblikovana praktična izobraževanja strokovnjakov, ki bodo izvajali izpopolnjevanje, podporo in svetovanje strokovnim delavcem, ki že delujejo v praksi in poučujejo otroke s posebnimi potrebami, v Sloveniji še niso vpeljana.

Svetovni dan zavedanja o avtizmu

Generalna skupščina Združenih narodov je 18. decembra 2007 sprejela resolucijo, ki razglaša 2. april za svetovni dan zavedanja o avtizmu. Resolucija spodbuja države članice, naj med svojim prebivalstvom povečajo zavedanje o avtizmu ter s tem pripomorejo k zgodnji diagnozi avtizma in čim prejšnjemu posredovanju pri posamezniku.