sreda, 10. 4. 2013

Trimo Urban Crash 2013

Tema letošnjega Trimo Urban Crash natečaja, namenjenega študentom arhitekture in oblikovanja, je bila zasnovati samozadostno, večnamensko kolesarsko postajo, sestavljeno iz največ treh kontejnerjev Trimo.

Trimo Urban Crash je bienalni mednarodni natečaj za študente arhitekture in oblikovanja, ki želi bodoče oblikovalce prostora spodbuditi k drznemu razmišljanju in jih spodbuditi k neobremenjenemu izražanju in ustvarjalnemu spreminjanju mestnega okolja z uporabo najsodobnejših gradbenih tehnologij in konstrukcij.

Natečaj je projektni, njegov namen je dokazati uporabnost in prilagodljivost proizvodov tovarne Trimo v praksi z izvedbo najboljše rešitve. Trimo Urban Crash ne daje denarnih nagrad, glavna nagrada na natečaju je realizacija zmagovalnega projekta na razpisano temo za dejanske uporabnike na dani lokaciji v Ljubljani in plačana udeležba zmagovalnih avtorjev na poletni šoli priznane arhitekturne šole. Finalisti natečaja so nagrajeni z udeležbo na strokovni ekskurziji in delavnici v Sloveniji ter s predstavitvijo v katalogu. Za promocijo udeležencev natečaja so vsa prispela dela objavljena na spletni strani Trimo Urban Crash.

Tema letošnjega natečaja je bila zasnovati samozadostno, večnamensko kolesarsko postajo, sestavljeno iz največ treh kontejnerjev Trimo. Za lokacijo kolesarske postaje je bilo izbrano območje Bavarskega dvora v izteku vpadnice Dunajske ceste na obroč mestnega središča, kjer je širok pločnik s široko kolesarsko stezo na spodnjem in parkovno urejena zelena površina na gornjem nivoju. Prva kolesarska postaja v mestu naj bi zagotovila na vstopu v ožje mestno središče primerno urejen prostor in zavetje za:
• osvežitev in počitek kolesarjev,
• popravilo in servisiranje koles,
• brezplačno brezžično povezavo s spletom,
• polnjenje računalnikov, notesnikov in mobilnih telefonov,
• polnjenje električnih koles.
Ali, kot je to opisal član žirije Janez Bertoncelj: »Kolesarji v mestu potrebujemo neprofitno, poceni kolesarsko popravljalnico, kamor lahko povsem običajni ljudje pripeljejo svoja kolesa, da jim prostovoljci pokažejo, kako se kaj popravi, na cesti ali doma, kjer lahko napolnimo gume, kjer izvemo, kakšni kolesarski dogodki so napovedani, kjer lahko popijemo kavo, medtem ko gledamo video zadnje vožnje kolesarske kritične mase. Kontejnerska arhitektura, v svoji enostavni obliki in čisti estetiki, tako kot kolo, lahko vse to uspešno zagotovi.«

Umestitev objekta na lokacijo in morebitne dodatne vsebine je bilo prepuščeno presoji natečajnikov.
Letošnje natečajne rešitve je ocenjevala mednarodna strokovna žirija, ki so jo sestavljali: Adam Kalkin, umetnik in arhitekt iz ZDA, Angela Van Der Kloof, svetovalka za trajnostno mobilnost iz Nizozemske, Ron Fitch, oblikovalec v TRIMO Group UK iz Velike Britanije, Michael Stacey arhitekt, profesor Univerze v Nottinghamu iz Velike Britanije, Wojtek Nowak, zmagovalec (z Martyniko Bielawsko) natečaja Trimo Urban Crash 2011 iz Poljske in Jure Kotnik, arhitekt, Janez Bertoncelj, koordinator za kolesarjenje pri Mestni občini Ljubljana, Maja Lapajne, direktorica marketinga v TRIMO Group, Mitja Vovko, arhitekt v TRIMO Group ter Janez Koželj, podžupan MOL, redni profesor na Fakulteti za arhitekturo, vsi iz Slovenije.

Na razpis letošnjega natečaja je prispelo 220 projektov iz 37 držav. Žirija je pri ocenjevanju in končnem izboru natečajnih predlogov uporabila naslednja merila:
• inovacija v uporabi Trimo proizvodov, ki imajo vsaj 50% tovarniške fasadne obloge,
• razumevanje modularne gradnje in načina sestavljanja bivalnih enot,
• dosledna prilagoditev zasnove objekta tehnologiji Trimo,
• domiselna in funkcionalna rešitev in smislena umestitev na lokacijo,
• ustvarjalna morfologija osnovnih gradnikov,
• varnost objekta,
• enostavna izvedba, montaža, demontaža in univerzalna uporaba objekta,
• racionalna investicija iz vidika življenskega cikla objekta,
• trajnostna zasnova ogrevanja, hlajenja, prezračevanja in samozadostnosti objekta,
• inovativna in funkcionalna zasnova notranjosti in zunanjega prostora, s poudarkom na enostavni uporabi servisnih storitev, ki jih nudi program objekta,
• možna umestitev objekta z minimalno prilagoditvijo v katerokoli kolesarjem prijazno mesto.

V ožji izbor je žirija uvrstila 33 projektov, iz katerih izbrala 6 predlogov za priznanja in 3 predloge za nagrade žirije. Po odločitvi strokovne žirije je razpisovalec organiziral tudi javno glasovanje za nagrado publike. Zmagovalni projekt je dobil tako nagrado publike kot žirije.

Prvo nagrado je po izboru žirije dobil projekt JCSB0
Avtorji: Jorge Lopez Sacristan, Christina Codjambopoulo, Beatriz Gomez Martin, Jorge Lopez Sacristan, Sara Rebollo, Mentorica: Eva-Maria Pape, Fakulteta: Fachhochschule Köln, Država: Nemčija
Z glasovanjem javnosti je bil izbran projekt CG2BP,
Avtorji: Ignacio Chavero García, Roberto Baños Pantoja, Alvaro Borrego Plata, Ignacio Chavero García
Mentor: L.Salazar MAC, Fakulteta: ETSA Sevilla, Država: Španija
Zmagovalec natečaja je po izboru strokovne žirije in glasovanju javnosti projekt SHIFT
Avtorji : Manus Leung, Kacper Krywult, Fakulteti: Faculty of Built Environment at University of New South Wales in Faculty of Architecture in Warsaw University of Technology, Državi: Avstralija in Poljska.