URBforDAN: gozdne vsebine za otroke
V projektu URBforDAN posebno pozornost namenjamo gozdni pedagogiki, zato smo pripravili več informativnih in izobraževalnih gradiv, med njimi ozaveščevalna in poučna plakata ter videoposnetek o prednostih preživljanja časa v mestnem gozdu.
Gozdna pedagogika v ospredju
Dosežke in zanimive vsebine, ki so nastale v okviru evropskega projekta URBforDAN – upravljanje in raba urbanih gozdov kot naravne dediščine v podonavskih mestih, želimo deliti tudi z mlajšimi obiskovalci mestnih gozdov. Zato smo minuli teden v ljubljanske šole in vrtce razposlali izobraževalne plakate in letake ter obvestilo o novih vsebinah zanje.
Foto: Nik Rovan
Mestni gozd Golovec smo namreč pred kratkim opremili z informativnimi totemi, izobraževalno-didaktično točko gozdni planetarij ter gozdno vitrino z drevesnimi vrstami, in obogatili z novimi informativnimi in poučnimi vsebinami, ki se nanašajo na področja gozdne pedagogike, gozdnega bontona in zanimivih točk znotraj mestnega gozda.
Ozaveščevalno-izobraževalna gradiva
Z izobraževalnimi vsebinami o drevesnih vrstah in informacijami o posebnostih ter značilnostih Golovca smo obogatili spletno stran projekta, s katero so povezane QR-kode na gozdnih totemih.
Oblikovali smo dva izobraževalna plakata – tisti z naslovom Mestni gozd nas bogati poudarja pomen, ki ga ima mestni gozd za ljudi, drugi, Bonton v mestnem gozdu, pa ozavešča o pravilnem vedenju v gozdu.
Konec lanskega leta smo posneli tudi video URBforDAN vas vabi v mestni gozd, v katerem sta strokovni sodelavec MOL Jurij Kobe in raziskovalka na Gozdarskem inštitutu Slovenije dr. Urša Vilhar spregovorila o številnih prednostih mestnih gozdov in dobrobitih preživljanja časa in učenja v gozdu, predvsem za naše najmlajše in šolarje.
Z videom k obisku ljubljanskih mestnih gozdov vabimo predvsem otroke, vzgojitelje, učitelje in ravnatelje. Ob tem se za sodelovanje posebej zahvaljujemo otrokom Vrtca Galjevica in vzgojiteljema Aljažu Levičarju ter Mihi Mraku.
Pozitivni odzivi šol in vrtcev
Ravnateljica Irena Babnik z OŠ Šmartno pod Šmarno goro nam je prijazno sporočila, da so gradiva, ki jih je pripravila ekipa URBforDAN, zelo lepo oblikovana in poučna in da jih bodo učencem predstavili v okviru okoljsko obarvanih razrednih ur in dni dejavnosti v aprilu, ko običajno obeležujemo dan Zemlje. »Letaki bodo v veliko pomoč pri osveščanju pomembnosti odgovornega ravnanja v naravi in trajnostnega razvoja,« je dodala. Obenem je izrekla pohvale celotni ekipi URBforDAN za izviren, poučen in trajnostno naravnan projekt.
Oglasili so se nam tudi iz Vrtca Galjevica, kjer so že raziskali nove pridobitve na Golovcu, saj so njihovi vrtčevski malčki redni obiskovalci našega mestnega gozda. »Zanimivo je opazovati, kako otroci hitro najdejo vse nove toteme, so vedoželjni in jih zanima, kaj na njih piše. V zimskem času smo se veliko pogovarjali tudi o vrstah dreves in učilnica z debli je bila kot naročena za našo temo«, je dejal Aljaž Levičar, vzgojitelj skupine Ježi. Obiskali so tudi planetarij in vsi so bili nad njim navdušeni. Še posebej nam je bilo všeč njihovo sporočilo: »Danes smo preizkusili tudi ploščad na mirni točki in otroci so z lahkoto zdržali dobri dve minuti v čisti tišini ob poslušanju ptičjega petja.«
Plakat gozdni bonton imajo v vrtcu obešen v igralnici in ga z veseljem uporabljajo. »Obnovili smo gozdni bonton oz. pravila obnašanja v gozdu, o katerih smo začeli govoriti že v začetku vrtčevskega leta«, je še pojasnil Levičar.
Novosti prihajajo tudi na Šmarno goro
Po zgledu Golovca bomo skupaj z Zavodom za gozdove Slovenije in z uporabniki prostora ter lastniki gozdov pripravili operativni načrt upravljanja tudi za Šmarno goro in območje ustrezno dopolnili z urbano opremo ter drugimi vsebinami, ki jih boste izpostavili v anketi Kaj si želite na Šmarni gori.
Iz OŠ Šmartno pod Šmarno goro so pozdravili naš namen in poudarili, da se zavedajo prednosti, ki jim jih nudi neposredna bližina narave. »Šmarna gora in druge naravne danosti v okolici imajo dragoceno vlogo v oblikovanju programske naravnanosti naše šole. Kakovost vzgojno-izobraževalnega dela bi lahko zaradi epidemioloških omejitev in ukrepov utrpela veliko škodo. Na naši šoli pa si pomagamo s potenciali, ki nam jih ponuja bližnja okolica, in izvajamo zlasti sedaj še bolj pogosto kot v preteklih letih učne vsebine na prostem. Učitelji z veseljem izvajajo dneve dejavnosti v naravi in menim, da bi bila izvedba pouka v učilnici v gozdu velika dodana vrednost. Ideja, da bi s podobnimi, poučnimi in gibalno zanimivimi vsebinami opremili Šmarno goro, se mi zdi sijajna. Učencem bi lahko praktično pred vrati šole ponudili zeleno učilnico z možnostjo rekreacije, učenja in sprostitve,« je poudarila ravnateljica Babnikova.