ponedeljek, 11. 1. 2016

Ureditev južnega dela Slovenske ceste

Mestna občina Ljubljana objavlja odgovor na peticijo meščanov glede ureditve južnega dela Slovenske ceste in njihovega predloga, da se jo uredi kot dvopasovnico z razširjenim pločnikom, klopmi in kolesarsko stezo.

Glavni razlogi za spremembo projekta iz dvo-pasovne ureditve v tri-pasovno ureditev je ureditev avtobusnih postajališč na omenjenem odseku.
Na avtobusnem postajališču pred Dramo ni bilo mogoče zagotoviti potrebne dolžine, ki bi zadostovala vsaj za 2 zglobna avtobusa (40 m). Kar bi v funkciji uporabljanja avtobusnega postajališča pomenilo, da se ob ustavljanju avtobusa pri Drami prometno zapre križišče z Erjavčevo ter onemogoči prevoz vsem vozilom, ki potujejo v smeri proti jugu (Aškerčevi). V ta namen se je umestil dodaten vozni pas v smeri sever - jug, ki je namenjen samo vozilom LPP, kar omogoča normalno zaustavljanje avtobusov na postajališču brez vplivov na promet, ki se odvija.
Uvedba rumenega pasu omogoča posledično večjo pretočnost vozil LPP in hitrejše praznjenje motornega prometa iz območja ožjega centra Ljubljane. Na račun ukinitve enega prometnega pasu (v smeri jug – sever) se pridobijo dodatne površine za pešce in kolesarje. Zagotavlja se kontinuirana kolesarska steza v obe smeri v širini 1.50 m ter povečuje peš površina predvsem na vzhodni strani, kjer je v obstoječem stanju hodnik za pešce znašal lokalno 0,50 m.
S predvideno prometno ureditvijo se po vzhodni strani zagotavljajo ustrezne širine površine za pešce, v večini primerov min. širina 2.00 m (90% trase), na lokalnem delu pa znaša min. širina 1.50 m (10% trase).
Drevoreda v sklopu projekta ni več predvidenega, predvidena je zasaditev drevja v koritih na območju Šumija. Prav tako v dvopasovni prometni ureditvi zasaditev kontinuiranega drevoreda ne bi bila možna, kar se je izkazalo med samo gradnjo nove kanalizacije na tem odseku. Kanalizacija na tem območju poteka na globini do 6 m. Predvideno je bilo, da bi potekal nov kanalizacijski kanal po vzhodni strani ceste (v območju novo predvidenih površin za pešce za drevoredom). Ob izkopu gradbene jame za potrebe izgradnje kanalizacije se je ugotovilo, da novo predvidene kanalizacije tako blizu obstoječih objektov ni mogoče izvesti, saj bi lahko prihajalo do neposrednih vplivov na obstoječe objekte (nevarnost porušitve, spodkopavanje obstoječih temeljev).
V sled tega je bilo potrebno prestaviti kanalizacijo cca. 2.00 m proti zahodu, na območje predvidenega drevoreda v dvopasovni ureditvi. To bi pomenilo, da v dvopasovni ureditvi ne bi bilo možno izvesti drevoreda, saj bi se nahajal točno nad prestavljeno kanalizacijo.
Glede na obstoječe stanje in predvideno ureditev se znatno izboljšujejo življenjski pogoji na tem območju:
• umik vozišča od obstoječih objektov – kar posledično pomeni manj neugodnih vplivov zaradi tresljajev motornega prometa,
• vzpostavitev kolesarske poveze (v obstoječem stanju je bilo kolesarjenje na tem odseku prepovedano),
• povečanje površin za pešce na celotnem območju zagotavljanja ustreznih profilov za nemoteno odvijanje pešcev in kolesarjev),
• dvig križišč na plato kot ukrep umirjanja prometa (križišče z Rimsko, Gregorčičevo in Erjavčevo),
• ureditev komunalnih vodov na tem območju, ki so zelo dotrajani (vodovod, kanalizacija, plinovod, javna razsvetljava).

Oddelek za gospodarske dejavnosti in promet