Zapora Črnuškega mostu
Zaradi obnove mostu čez Savo v Črnučah bo most do predvidoma 30. oktobra 2014 zaprt za ves promet, razen za prehod pešcev. Obvozi osebnih vozil in mestnih avtobusov so urejeni.
Obvozi so urejeni po Štajerski, Dunajski, Gameljski in Obvozni cesti.
Avtobusi mestnega potniškega prometa na linijah 6, 8 in 21 vozijo po spremenjenih trasah, in sicer:
- linija št. 8: do obračališča Ježica
- linija št. 6: Dunajska cesta, Cesta Janeza Porente, krožišče Tomačevo, Štajerska, Šlandrova in Dunajska cesta, obračališče Črnuče
- linija št. 21 : Brnčičeva – Beričevo
Izbrani izvajalec obnove mostu, Saning International d.o.o., ki je s pripravljalnimi deli začel 7. julija 2014, bo v okviru obnovitvenih del celovito očistil celotno jekleno konstrukcijo s peskanjem ter izvedel novo protikorozijsko zaščito. Korozijsko najbolj poškodovane elemente bodo zamenjali oziroma ojačali, odstranili bodo obstoječe in vgradili nove dilatacije, vgradili sistem odvodnjavanja (izlivniki, cevi, lovilci olj, ponikovalnice), ki je usklajen z veljavno regulativo v RS, zamenjali bodo tudi ograje za pešce in kolesarje ter ulično razsvetljavo. Pogodbena vrednost del znaša 1.859.248,72 EUR z DDV.
Zgodovina mostu
Most čez Savo v Črnučah je bil izdelan leta 1906, med drugo svetovno vojno je bil poškodovan in nato saniran. Leta 1957 je bila izdelana študija rekonstrukcije mostu, pri kateri je bila voziščna plošča dvignjena nad glavne nosilce. S tem se je vozišče razširilo iz 4,6 m na 6,8 m. Leta 1977 so bile odkrite resnejše poškodbe dilatacij, zato je bil dve leti kasneje most saniran in ojačan. Leta 1992 je bila izvedena 1. faza sanacije mostu (sanacija elementov jeklene nosilne konstrukcije mostu), leta 1994 pa še 2. faza sanacije. Takrat je bila vzpostavljena pravilna lega mostu s premikom 2/3 konstrukcije na nepomičnih ležiščih na desnem bregu (predhodno se je most premaknil zaradi posedanja vmesnega opornika na desnem bregu). Sanirane so bile armiranobetonske plošče vozišča in jeklene konstrukcije vozišča, zamenjane so bile zavorne vezi, ponovno so bile izvedene vmesne dilatacije armiranobetonskih plošč, tako da se je vzpostavilo prvotno stanje kostrukcije mostu pred letom 1979.
Glavno nosilno konstrukcijo mostu čez Savo v Črnučah sicer tvorita dva jeklena Gerberjeva palična nosilca preko treh razpetin (40.44 m + 62.50 m + 40.44 m), skupna dolžina mostu je 143 m.