Ali ste vedeli: LPPedija
Sodelavci v javnem podjetju LPP so izbrali najbolj zanimive podatke o avtobusih, njihovem delovanju ter vzdrževanju. Ne spreglejte tudi bizark z avtobusov.
Na najbolj obremenjenih linijah se dnevno z enim avtobusom na vseh njegovih vožnjah prepelje več kot 10 tisoč potnikov
- V letu 2018 je po ljubljanskih in okoliških cestah vozilo 213 avtobusov mestnega in 64 avtobusov medkrajevnega potniškega prometa. Mestni so prevozili 11.902.191 kilometrov, medkrajevni pa 3.557.604 kilometre.
- Mestni avtobusi so v letu 2018 porabili 2.234.670 kilogramov stisnjenega zemeljskega plina (CNG) in 4.035.073 litrov dizelskega goriva, medkrajevni pa 1.536.412 litrov dizelskega goriva.
-
V letu 2018 smo na avtobusih zamenjali približno 1.000 pnevmatik.
-
Med junijem in septembrom na vseh avtobusih LPP globinsko očistimo vse sedeže.
Da smo na avtobusih komot, skrbi veliko sodelavk in sodelavcev LPP
-
Za vzdrževanje avtobusov podnevi skrbi približno 90 sodelavcev, ki so razporejeni v mehanskoservisni oddelek ter v oddelke za avtoelektriko, za karoserijo in za pripravo vozil za izvoz.
- Na mehanskoservisnem oddelku ter na oddelkih za avtoelektriko in karoserijo sodelavci letno opravijo več kot 110.000 vzdrževalnih ur, v oddelku priprava vozil za izvoz pa več kot 36.000 vzdrževalnih ur.
-
V nočni izmeni od nedelje do petka delajo: preglednik, trije avtomehaniki, avtoklepar, avtoelektrikar, nalivalec tekočin, voznik ranžer, dve ali tri čistilke in pralec. Na delo prihajajo postopno, glede na uvoz avtobusov v garažo.
-
Vsako noč od nedelje do petka 10 sodelavcev različnih profilov skrbi za nemoten jutranji izvoz avtobusov iz remize.
-
Ob sobotah ponoči sta v službi dva intervencijska mehanika in trije do štirje nalivalci goriva.
Dogodivščine z avtobusov
Kjer so ljudje, tam so zgodbe. In na avtobusih ne manjka ne enih ne drugih. Iz nekaterih se lahko veliko naučimo, ob drugih pa od srca nasmejimo. Sodelavci LPP so zagotovo prava zakladnica anekdot z avtobusov. Z vami delimo tri.
Redoljubni (nepovabljeni) gost
Nekega jutra je sodelavce LPP na ploščadi, kjer so ponoči parkirani avtobusi, presenetil nenavaden prizor. Pred srednjimi vrati enega izmed avtobusov so bili vestno zloženi športni copati. V notranjosti so nato našli mladeniča, ki je sladko spal na sedežih. Celo tako zelo trdno, da jim ga ni uspelo zbuditi, zbudil se je šele po posredovanju intervencijske službe.
Avtobus, ki ve, kje je Ambrožev trg
Vozniki enega izmed avtobusov, ki je vozil na liniji mimo Ambroževega trga, so tehnični ekipi redno poročali o tem, da se vrata na vseh postajališčih zapirajo brez težav, le na postajališču Ambrožev trg se nikakor nočejo zapreti. Mehaniki so avtobus vedno, ko je po javljeni napaki pripeljal v remizo, temeljito pregledali, a na vratih niso zaznali nikakršnih nepravilnosti. Sprva so menili, da se vozniki šalijo, ker pa so se pritožbe nadaljevale, servisni ekipi ni ostalo drugega, kot da se prav s tem avtobusom odpelje na teren. Tam so začudeni ugotovili, da avtobus dejansko ve, kje je Ambrožev trg, saj so se vrata brezhibno odpirala in zapirala na vseh postajališčih, le na Ambroževem trgu se, ne glede na to, kaj so naredili, nikakor niso hotela zapreti. Na koncu so ugotovili, da vzrok tiči v naklonu cestišča na Ambroževem trgu in zračnosti hidravlike, ter skrivnostno okvaro odpravili.
Nekatere manj, druge bolj priljubljene
Vozniki avtobusov nimajo vseh linij enako radi. Linija 25 mnogim ni pri srcu, ker je izredno dolga, saj povezuje Medvode z Zadobrovo. Mnogim ni všeč niti proga 6, saj je, poleg tega, da je dolga, velikokrat tudi zelo polna. Pred leti, ko so avtobusi še vozili skozi najožje mestno središče (se še spomnite teh časov?), pa vozniki ob sobotah niso prav radi sedli na visokopodne avtobuse na progi 2, saj so morali mimo ljubljanske tržnice. Gospe, obložene s težkimi vrečkami, so jih namreč pogosto ozmerjale, češ, zakaj imajo tako visoke avtobuse, da se utrudijo že pri vstopu.