Ali ste vedeli: Število kolesarjev, ki peljejo v napačno smer po Dunajski cesti
Kolesarjenje v napačno smer, zlasti na mestnih vpadnicah, kjer je na kolesarskih stezah prometa več in so hitrosti nekoliko večje, je nevarno, saj lahko povzroči resne poškodbe.
Ljubljana kolesarjem vse bolj prijazno mesto
Ljubljana je kolesarjem vse bolj prijazno mesto – lani smo se zaradi številnih izboljšav na tem področju uvrstili na visoko 8. mesto na lestvici kolesarjem najbolj prijaznih mest na svetu.
Zato ne preseneča, da je kolesarjev na ulicah vse več, kar nas veseli. Toda s tem je povsod potrebno še več pozornosti in obzirnosti, predvsem pa velja, da morajo kolesarji, kakor velja tudi za vse druge udeležence v prometu, spoštovati cestnoprometne predpise in signalizacijo.
Uporaba mobilnega telefona med vožnjo med najpogostejšimi kršitvami
Predpisov žal ne upoštevajo vsi. Mestno redarstvo je ugotovilo, da so najpogostejše kršitve kolesarjev predvsem:
- uporaba mobilnih telefonov med vožnjo,
- vožnja s kolesom po delu ceste, ki ni namenjen prometu koles
- ter vožnja s kolesom v nasprotno smer.
Števci kolesarskega prometa pokažejo zaskrbljujoče podatke
Leta 2015 smo namestili štiri kolesarske števce v smeri mestnega središča (Tržaška, Šmartinska, Roška, Celovška), ki na ekranu prikazujejo število kolesarjev, ki vozijo mimo, kar pozitivno vpliva na promocijo urbanega kolesarstva. Meritve kolesarskega prometa sicer redno izvajamo tudi z avtomatskimi števci na štirih lokacijah (v obeh smereh), in sicer ob Drenikovi, Celovški, Dunajski in Kajuhovi cesti. Na teh lokacijah se pelje več kot 3 milijone kolesarjev letno.
Podatki števcev kolesarskega prometa, ki merijo statistiko voženj kolesarjev po Dunajski cesti, za mesec junij 2017 pokažejo, da je v tem obdobju v smeri Bežigrada v pravo smer peljalo 82.711 kolesarjev, po isti kolesarski stezi v napačno smer pa kar 7.997 kolesarjev. Na strani Dunajske ceste, ki vodi proti Centru, je v pravo smer takrat kolesarilo 66.316 ljudi, medtem ko jih je po isti poti v napačno smer kolesarilo 1.212.
Junija lani je bilo tako, glede na statistiko, v kar 9.209 primerih možnost za trk med kolesarji, ki so vozili v pravo smer, in tistimi, ki so kolesarili v napačno, precej večja, kot če bi slednji upoštevali cestnoprometne predpise.
V smislu teženj po trajnostnem razvoju Ljubljane je uporaba kolesa namesto avtomobila že prava usmeritev, a naj bo prava tudi smer vožnje.
Pusti se zapeLJati ... BicikeLJu
Ljubljano je verjetno najbolj učinkovito spoznavati na kolesu, saj je razmeroma ravna in dovolj strnjena, da z obračanjem pedal hitro obidemo najlepše kotičke. Na porast kolesarjenja v mestu je poleg številnih infrastrukturnih izboljšav in drugih ukrepov veliko prispeval tudi izredno priljubljen sistem izposoje koles BicikeLJ.
Od leta 2017 sistem vključuje 58 postajališč in 580 koles, s katerimi so uporabniki opravili več kot 4,7 milijona voženj. Prva ura uporabe je brezplačna, kar je prispevalo k vse večji priljubljenosti sistema in s tem povišanju deleža kolesarjenja. V začetku leta 2017 smo mrežo razširili s še dodatnimi 20 postajališči. Kolesa v sistemu si je mogoče izposoditi na podlagi registracije z enotno mestno kartico Urbana.