Številka: 900-155/2022-1
Datum: 8. 8. 2022
Članicam in članom Sveta Četrtne skupnosti Bežigrad Mestne občine Ljubljana
Na podlagi sedmega odstavka 58. člena Statuta Mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 31/2021 - uradno prečiščen besedilo) in sklepa Sveta Četrtne skupnosti Bežigrad MOL 2/5 z dne 4.10.2007
sklicujem 9. korespondenčno (telefonsko) sejo Sveta Četrtne skupnosti Bežigrad MOL, ki bo potekala v torek, 9. avgusta 2022, od 10. do 11. ure. Glasovanje o predlogih sklepov se izvede telefonsko.
Določam naslednji dnevni red:
1. Pripombe na gradivo javne razgrnitve pobude in elaborata lokacijske preveritve za del prostorske enote PE3 v območju OPPN 173 Parmova – ID 2907
Ad1.
Pripombe na gradivo javne razgrnitve pobude in elaborata lokacijske preveritve za del prostorske enote PE3 v območju OPPN 173 Parmova – ID 2907
Obrazložitev:
Članice in člani Sveta Četrtne skupnost Bežigrad MOL ste bili 28.7.2022 po el. pošti obveščeni o Javnirazgrnitvi pobude in elaborata lokacijske preveritve za del prostorske enote PE3 v območju OPPN 173 Parmova – ID 2907i. Članice in člani Sveta ČS Bežigrad so dne 5.8.2022 po el. pošti prejeli osnutek pripomb na gradivo javne razgrnitve pobude in elaborata lokacijske preveritve za del prostorske enote PE3 v območju OPPN 173 Parmova – ID 2907 in poziv za podajo dopolnitev pripomb.
Glede na prejete predloge članic in članov Sveta ČS Bežigrad za podajo pripomb na javno razgrnitev pobude in elaborata lokacijske preveritve za del prostorske enote PE3 v območju OPPN 173 Parmova – ID 2907, dajem na glasovanje
PREDLOG SKLEPA 1/9-kor:
PRIPOMBE NA POBUDO IN ELABORAT LOKACIJSKE PREVERITVE ZA DEL ENOTE PE3 NA OBMOČJU OPPN 173 PARMOVA
Kapacitete/prostor/ za vrtec, ki so bile po OPPN 173 Parmova, sprejetim 15.10.2018, bi morale ostati namenjene za javni program v upravljanju mesta – z možnostjo prilagajanja namembnosti/uporabe glede na potrebe prebivalstva: za vrtec ali drugi javni program npr. izobraževalne ustanove/javna zdravstvena ali svetovalna služba/ipd. Četrtna skupnost Bežigrad ne vztraja pri takojšnji izvedbi vrtca, če so v neposredni bližini kapacitete, ki pokrijejo potrebe po varstvu predšolskih otrok za območja OPPN 173 Parmova in obstoječe (bližnje) poselitve; vztrajamo pa pri tem, da prostor, ki je bil načrtovan za 5-oddelčni javni vrtec, ostane rezerviran za dejavnosti javnih programovpod okriljem in upravljanjem mesta (predvsem za vrtec, če se za to izkaže potreba); ter da se dejavnost/javni program lahko prilagodi v skladu s spremenjenimi potrebami prebivalstva (navedba dovoljenih dejavnosti javnih programov v OPPN). Nasprotujemo temu, da bi prostor, ki je po OPPN 173 Parmova namenjen za vrtec, s premembo OPPN namenil za komercialne dejavnosti/namembnost in stanovanja za trg.
OBRAZLOŽITEV:
V preveritvi Lokacijske informacije OPPN 173 Parmova, ki je javno razgrnjena od 28.7. do 11.8. 2022 je na 3. strani pobude navedeno:
»V načrtovanem objektu 3F je skladno z OPPN in s smernicami MOL OPVI predviden 5-oddelčni javni vrtec, za obratovanje katerega pa ni več potreb in javnega interesa, saj lahko MOL kapacitete zagotavlja z obstoječimi javnimi vrtci.«
Investitor/predlagatelj pobude v nadaljevanju pobude navaja, da so se spremenile objektivne okoliščine, na katere sam nima vpliva in da zaradi tega izvedba vrtca ni mogoča.
Investitor/lastnik zemljišča, na katerem je načrtovan objekt »3F«, je zemljišče pridobil po sprejetem OPPN 173 Parmova ter je vedel kakšna je namembnost zemljišča in pogoji OPPN; zato je navedba, da »določilo o obvezni izgradnji vrtca ovira investitorja pri realizaciji svoje investicijske namere«, brezpredmetna; kakor tudi uporaba 1. alineja drugega odstavka 129. člena ZUreP-2 za spremembo OPPN 173 Parmova s postopkom preveritve lokacijske informacije.
V gradivu javne razgrnite lokacijske preveritve je predložen/razgrnjen odgovor Mestne občine Ljubljana št. 600-40/2021-Š z dne 25.8.2021, da bo občina z obstoječimi kapacitetami javnih vrtcev lahko zagotovila prostor tudi za otroke iz stanovanjske soseske načrtovane v okviru OPPN 173 Parmova. V tem dokumentu MOL izrecno izjavlja, da se strinja, da se v OPPN 173 Parmova sedanje površine, ki so rezervirane za nov 5-oddelčni vrtec, lahko namenijo za druge dejavnosti.
Menimo, da predlagana sprememba – ukinitev načrtovanega vrtca - ni v javnem interesu, saj je, glede na to, da je na območju OPPN 173 Parmova predvidena izgradnja večstanovanjskih objektov s (cca) 555-timi stanovanji (povzeto po gradivu razgrnjenega dopolnjenega osnutka OPPN 173 Parmova – razgrnitev 12. 10. do 25. 11. 2016), je ob upoštevanju urbanističnih normativov in predpostavki 3 stanovalcev na stanovanjsko enoto ocena, da bo predšolsko varstvo potrebovalo vsaj 100 otrok. To številko povzema tudi Oddelek za predšolsko vzgojo in izobraževanje MU MOL v dopisu/mnenju/ št. 3502-23-16/2021-23 z dne 28. 4. 2022 in kot razlog za neustreznost lokacije za vrtec omenja tudi premajhno parcelo; kakor tudi predlog, da naj bi starši varstvo otrok poiskali v bolj oddaljenih vrtcih. S tem prevozom otrok v bolj oddaljene vrtce pa bi na tem področju še dodatno obremenili cestne površine z nepotrebnim prevažanjem otrok z osebnimi vozili prej kot z javnim prevozom. Dolgoročna naravnanost občine je po našem prepričanju, in glede na prometno politiko MOL, tudi izogib nepotrebnim premikom z osebnimi vozili.
V preteklih letih je Mestna očina Ljubljana obnovila in uredil številne vrtce v Ljubljani, tudi v Četrtni skupnosti Bežigrad, ter tako omogočila boljše pogoje za varstvo otrok in boljši standard za otroke vključene v javne vrtce MOL. Tako ravnanje MOL pričakujemo tudi v prihodnje. Cilj mesta »otrokom prijazno« ne bi smel biti oddaljen in nedosegljiv cilj.
Čeprav izhaja, da OPVI MOL meni, da je prostora za vrtec premalo (upoštevaje višji normativ) in da se lahko potrebe po varstvu otrok pokrije po drugih bežigrajskih in šišenskem vrtcu (slednji je od lokacije objekta »3F« oddaljen 1,3 km peš), bi namesto, da se odreka vrtcu, predlagali zmanjšanje kapacitet načrtovanega vrtca na do 4 oddelke (namesto načrtovanih pet). Predlog OPVI MOL prav tako ne upošteva priporočil OPN MOL glede oddaljenosti vrtcev.
Najbližje enote vrtcev, ki so od lokacije predvidenega vrtca v objektu »3F« oddaljene manj kot 1 km peš (kar pomeni, da je od predvidene lokacije večine večstanovanjskih objektov po OPPN 173 Parmova oddaljenost še večja) so:
- Vrtec Jelka, enota Palčki, Lavričeva ulica 5
- Vrtec Jelka, enota Sneguljčica, Vodovodna c. 3
- Vrtec Mladi rod, enota Kostanjčkov vrtec, Peričeva ulica 6
Vse ostale enote javnih vrtcev MOL so od lokacije predvidenega objekta »3F« oddaljene več kot 1000 m (peš).
K prej opisani oddaljenosti najbližjih vrtcev je potrebno dodati še, da so postajališča mestnega prometa od večstanovanjskih objektov po OPPN 173 Parmova, oddaljena cca 400 m; razen objektov, ki so načrtovani na območju PE3.
Naj dodamo in povzamemo iz OPN MOL (strateški del) :
Poglavje 6.2.2.6. Predšolska vzgoja
(1) »Zasnova prostorskega načrtovanja predšolske vzgoje je usmerjena predvsem v naslednje cilje:
– dvigniti kakovost obstoječih objektov in otroških igrišč,
– vzpostaviti zdravo okolje za bivanje in delo v prostorih vrtcev,
– omogočati večjemu deležu otrok vzgojo v vrtcih,
– dopolniti mrežo vrtcev v skladu z načrtovano gradnjo novih stanovanjskih območij,
– izboljšati potresno in požarno varnost.«
In
»(4) Za izračun kapacitet objektov predšolske vzgoje se uporabljajo naslednji normativi:
– delež otrok v starosti od 1–5 let je v povprečju 6% prebivalstva, predviden je 100% delež vključenosti otrok,
– zmogljivost vrtcev je treba določiti v skladu s predpisi o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca (najmanj 25,00 m2 zemljišča na otroka, izjemoma tudi manj, če so v oddaljenosti manj kot 100,00 m vrtca zelene površine, ki jih je mogoče uporabljati za igro otrok, vendar ne manj kot 15,00 m2 zemljišča na otroka).
(5) Največji priporočen radij dostopnosti do vrtca je v območju kompaktnega mesta 800,00 m, v območju obmestja in hribovitega zaledja 1500,00 m, kar velja tudi za oddaljenost vrtca od postajališča javnega potniškega prometa. Večje oddaljenosti so dopustne v območjih redkejše poselitve.«
Pobudniki sprememb OPPN 173 Parmova s preveritvijo lokacijske informacije verjetno niso upoštevali dejstva, da so najbližje avtobusne postaje oddaljene tudi 0,5 km, kar prestavlja kar poseben podvig za starše v primeru dežja ali drugačnega slabega vremena.
V »Elaboratu lokacijske preveritve za del prostorske enote PE3 v območju OPPN 173 Parmova« se pobudnik/pripravljavec sprememb sklicuje na popravljen izračun potreb po vrtcu zaradi zmanjšanja števila stanovanj na zemljiščih v lasti RS; po drugi strani pa s svojo zahtevo investitor sam želi povečati število stanovanj na območju!
V razgrnjenem dokumentu ni navedeno število stanovanj oz. površina stanovanj in površina storitvenih dejavnosti, ki naj bi se zgradila namesto vrtca. Dodatno je navedeno: »Investicija bo prinesla nove kakovostne stanovanjske prostore, ki jih v mestu Ljubljana primanjkuje, hkrati pa bi ponudila tudi zanimive javne programe in s tem doprinesla k mestnemu značaju naselja v prostorski enoti PE3.« Pomanjkanje kakovostnih stanovanjskih prostorov drži za stanovanja, ki so dosegljiva preko javnih shem; zato bi bila gradnja stanovanj nad/ob ali kvečjemu namesto vrtca sprejemljiva le; če bi šlo za stanovanja, ki bi jih preko javnih shem upravljalo mesto/država in bi bila namenjena izključno mladim družinam.
Na območju Četrtne skupnosti Bežigrad so v pripravi naslednji občinski podrobni prostorski načrti: OPPN 14-Samova (ki je od lokacije objekta »3F« oddaljen cca 500 m) v okviru katerega je predvidena poslovno-stanovanjska gradnja; OPPN 374 Med Tolstojevo in Mašera-Spasićevo – vzhod v okviru katere so predvidena stanovanja, OPPN 234-Soča J v okviru katerega so predvideni večstanovanjski objekti z vključenimi oskrbovanimi stanovanji ter OPPN 16 Baragovo semenišče, v okviru katerega so prav tako predvidene stanovanjske kapacitete. Poleg omenjenih načrtovanih gradenj so tudi območja individualnih hiš podvržena spremembam: rušitev starejših eno-dvostanovanjskih hiš ter izgradnja vila blokov z več stanovanjskimi enotami (in posledično tudi več stanovalci).
Dodajamo še podatke o številu prebivalcev v Četrtni skupnosti Bežigrad:
1.1.2017 (31.12.20216)
|
SKUPAJ
|
do 14 let
|
Občina Ljubljana
|
288919
|
41.399
|
ČETRTNA SKUPNOST BEŽIGRAD
|
34472
|
4526
|
|
|
|
31.12.2017
|
SKUPAJ
|
do 14 let
|
Občina Ljubljana
|
289518
|
41.908
|
ČETRTNA SKUPNOST BEŽIGRAD
|
34670
|
4613
|
|
|
|
31.12.2018
|
SKUPAJ
|
do 14 let
|
Občina Ljubljana
|
292988
|
42.369
|
ČETRTNA SKUPNOST BEŽIGRAD
|
35220
|
4672
|
|
|
|
31.12.2019
|
skupaj
|
do 14 let
|
občina Ljubljana
|
295504
|
24674
|
ČETRTNA SKUPNOST BEŽIGRAD
|
35444
|
4793
|
|
|
|
31.12.2020
|
skupaj
|
do 14 let
|
občina Ljubljana
|
294464
|
41737
|
ČETRTNA SKUPNOST BEŽIGRAD
|
35290
|
4668
|
|
|
|
31.12.2022
|
skupaj
|
do 14 let
|
občina Ljubljana
|
293218
|
41938
|
ČETRTNA SKUPNOST BEŽIGRAD
|
35161
|
4635
|
Glede na predvidene stanovanjske gradnje na območju ČS Bežigrad ter glede na dosedanji trend večanja števila prebivalcev menimo, da bi bilo potrebno ponovno preveriti smotrnost ukinitve/rezervacije prostora za vrtec na območju OPPN 173 Parmova.
MOL mora načrtovati razporeditev vrtcev glede na razporeditev gradnje stanovanj. Čeprav mogoče trenutno ni potreb po dodatnih vrtcih, pa je načrtovanje lokacij objektov za predšolsko vzgojo še zmeraj nujno. Razmere in potrebe po vrtcih se lahko hitro spremenijo, zato bi bilo potrebno ohraniti predvideno lokacijo za vrtec na območju OPPN 173 Parmova.
K zmanjšanju števila otrok v vrtcih v zadnjih letih je posredno vplivala tudi uvedbe možnosti dela na daljavo »v covidnem času«, kateremu je sledil porast varstva otrok doma; delno pa tudi izseljevanje mladih družin v sosednje občine, saj so stanovanja v MOL zanje nedostopna zaradi visokih cen in najemnin.
Cenimo prizadevanja MOL in JSS MOL za gradnjo več najemnih stanovanj in stanovanj za mlade v MOL. Žal pa trenutna stanovanjska, prostorska in investicijska politika v potrebni in zadostni meri ne uresničuje ciljev, zapisanih v OPN MOL v poglavju 6.2.1. Stanovanja. …kakor jih ne uresničuje ugoditev pobudniku lokacijske preveritve za OPPN 173 Parmova.
* * * * *
Glasovanje o predlogu sklepa 9. korespondenčne seje se izvede telefonsko, v torek, 9. avgusta 2022 med 10. in 11. uro. Glasovanje izvede strokovna služba MOL MU Službe za lokalno samoupravo. O glasovanju se opravi zabeležka.
V kolikor v času glasovanja ne boste dosegljivi po telefonu, prosim da svojo opredelitev sporočite po el. pošti naslov mol.bezigrad@ljubljana.sido vključno torka, 9. avgusta 2022 do 11. ure.
V skladu z dnevnim redom in sklicem 9. korespondenčne seje, prosim, da se z ZA ali PROTI opredelite do:
- predloga sklepa 1/9-kor.
Sklep bo sprejet, če se bo glasovanja udeležila večina članov sveta in bo ZA sprejem sklepa opredeljena večina članov sveta, ki se bodo glasovanja udeležili.
Lep pozdrav,
Stanko Furlan
Predsednik Sveta
Četrtne skupnosti Bežigrad MOL