Lin Gerkman: Prvi sneg

V Steklenem atriju Mestne hiše bo od 30. marca do 3. maja 2022 na ogled razstava Lina Gerkmana Prvi sneg.

Izhodiščna točka je nekdanji kamnolom v predmestju Ljubljane, ki je bil v preteklosti namenjen izdelavi asfalta za cestno podjetje. Nekdanji industrijski kompleks sestoji iz več sektorjev v različnih stanjih neuporabe. Območje naj bi se za podobne namene uporabljalo že stoletja, kamnolom pa je v modernejši obliki začel delovati v tridesetih letih dvajsetega stoletja. Od zgodnjih osemdesetih let naprej je bilo območje kamnoloma predmet številnih neuspešnih načrtov prenove, dokler ni gradbinsko podjetje podleglo finančnemu izčrpavanju vodstva in je upravljanje zemljišča prevzela slaba banka. Večino stavb industrijskega obrata so odtlej porušili. Predeli območja so preraščeni ali pa so postali del javnega prostora, osrednji del pa se še vedno v uporablja kot odlagališče gradbenih odpadkov.

Z zbiranjem in preučevanjem fotografij, pisem, zapisnikov sej, publikacij, načrtov, vzorcev materialov, konstrukcijskih elementov, spletnih objav ter drugih tehničnih materialov, osebnih predmetov in arhivskega gradiva ter ustvarjanjem lastnih fotografij materialnih sledi, raziskujem družbene in okoljske posledice prehoda iz socialistične gospodarske ureditve z delavskim samoupravljanjem v tržno gospodarstvo z močnimi težnjami posameznih akterjev po čim hitrejši akumulaciji kapitala. Obdobje politične in gospodarske tranzicije mapiram skozi odtise, ki jih pušča na gospodarstvo, na življenja delavcev in na okolje.

Lin Gerkman (roj. 1995) je diplomiral iz industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer na tem področju opravlja magistrski študij. Poleg oblikovanja deluje na področju vizualne umetnosti. V svojih delih se ukvarja z raziskovanjem pomena v najdenih predmetih in vsakdanjih situacijah. Raziskuje aktualna dogajanja in ostanke novejše zgodovine, ki jih oblikujejo. Pri tem si pomaga z različnimi vrstami najdenih predmetov in arhivskih materialov, ki jih bodisi uporablja kot izhodišče za ustvarjanje povsem novih del ali pa jih združuje v nove sestavljene celote. Zanima ga razumevanje posameznikovega odnosa do doma, vplivov družbenih tranzicij ter odnosa med javnim in zasebnim.