v teku
Zaključek projekta: 2009
Opis projekta
Pričujoč dokument je nastal z namenom, ugotoviti možnosti in izvedljivosti posameznih protihrupnih ukrepov.
Iz študije je mogoče zaključiti sledeče:
- Strateška karta hrupa za MOL predstavlja indikativni kazalec glede preobremenjenih območij s hrupom. Na osnovi nje in dodatnih prioritetnih kriterijev bo potrebno izdelati za posamezna območja urejanja podrobne karte hrupa, katere bodo osnova za izvajanje protihrupnih ukrepov. Za ta namen te študije izdelana podrobna karta hrupa kaže, da prihaja do odstopanj od strateške karte hrupa, še posebej zato, ker je strateška karta delana za enotno višino 4m, v MOL pa je mnogo objektov precej višjih od 4m. V podrobni karti hrupa za 4območja urejanja so bile izračunane obremenitev po vseh višinah objektov. Razlike so lahko precejšnje, zato je pri določevanju obsega protihrupnih ukrepov to vsekakor upoštevati. Izdelava teh podrobnih kart se običajno izvede v fazi priprave operativnih programov.
- Ugotovljeno je, da znotraj aglomeracije postavljanje protihrupnih ograj ne bi imelo želenega učinka. Edina opravičljiva lokacija za postavitev protihrupnih ograj je na lokaciji ljubljanske obvoznice.
- Po vsej verjetnosti se bodo rešitve protihrupnih ukrepov iskale v oblikah:
- umirjanje prometa,
- omejitve administrativnih hitrostih,
- v času rekonstrukcij cest zamenjava obstoječega asfalta s "tihim" asfaltom,
- upravljanje prometa na način, da bodo obstoječe ceste enakomerneje obremenjene.